「世界をあっと言わせてやる」
というゲーム好き、求む!
We're on the lookout for people with
the drive to make their mark on the gaming world!

世界に追いつき追い越すには、誰にも負けないアイディアと努力しかない。
タンゴゲームワークスには若いクリエイターがチャレンジできる、
自由すぎるくらい自由の多い開発環境がある。

新しい世代の新しい感性で、新しい時代の新しいゲーム創りを。

It takes great ideas and hard work to make it to the forefront of game design and beyond.
Tango Gameworks provides a development environment with a huge level of freedom to give young creators the challenge they need.

Making new games for a new generation with new sensibilities.

スタジオが求める人材 Who We Want

「ゲーム開発が大好き」で「ユーザーを楽しませるのが大好き」であること。
加えて、協調性や積極性、好奇心と向上心を持ち、
「ものづくり」に対するこだわりと責任感がある。
私たちはそんなクリエイターを求めています。

We're looking for game creators who love the process of developing games, and who love to see users enjoying their creations.
We welcome those who work well in a team, have the passion to move toward their goals, are driven by curiosity, and who have the determination and responsibility it takes to create something new.

アーティスト

仕様書や会話から生まれるアイデアの種をもとにコンセプトを考え、『ビジュアル』に関わるイメージを具現化し提案します。 キービジュアルに代表されるアートに限らず、世界観・キャラクター・ギミックなど、コンセプトが求められる分野は多く、常にオリジナリティーのある作品を生み出せるように心がけています。

プレイヤーや敵、動物など動くものだけではなく、キャラクターが装備する武器や衣装など、ゲーム中に登場する様々な3Dモデルの制作を担当します。
デザインからただ立体に起こすのではなく、キャラクターの設定や仕様の意図を、正しく理解と把握をしたうえで、その後のアニメーションの作りやすさも考慮して制作を行います。

プレイ中のキャラクターやイベントシーンにおいて、アニメーションデザインから始まり、キャラクターを実際に動して、その魅力を表現します。
アニメーションは操作感の気持ち良さや、遊びに直結する事も多いため、ビジュアルだけではなくゲームの面白さを意識しながら制作に取り組んでいます。

エフェクトとも呼ばれ、炎や水、雷などの自然現象、爆発や煙のように形が変化していく現象のほか、ゲームで起きたことをわかりやすくするために、現実では見えない記号的表現の制作を担当します。
ゲームプレイの手ごたえや気持ちよさ、映像の壮大さをエフェクトが決定づけることも多く、ゲームの最終的なクオリティに大きく影響します。

企画内容やコンセプトアートをもとに、ゲームの舞台となる世界と環境の制作を担当しています。
環境に関わる多種多様なモデル制作、エリアの全体レイアウト、ライティングや特殊演出など、ゲーム開発の広範囲に関わるため、他セクションと連携を取りながら、ユーザーが夢中になれる魅力的な環境の制作を意識して取り組んでいます。

UI(ユーザーインターフェイス)は、ゲーム内の情報や各種機能のビジュアル化を担当します。UIはゲーム内で最もユーザーに近い機能であり、直接的に触れるデザインです。
ゲーム内にあふれる膨大な情報を整理し、ゲームの始まりから終わりまで、心地よいゲーム体験を提供することを心がけています。

サウンドは、ゲーム上で再生される全ての『音』に関わる制作を担当します。
音楽、効果音、音声を制作する以外に、音の鳴らし方の設計、実装、最近ではコントローラーの振動などもサウンドの担当です。
各自の専門的な強みを活かしながら、あらゆるサウンド業務を分担し制作を行います。

ユーザーが夢中になるシナリオ、それを彩る世界観設定、遊びを左右するレベルデザインも行う、クリエイティブな仕事です。
ゲーム制作において一番最初に動き出すポジションで、企画立案から完成まで関わります。
「ゲームの完成図を具体的にイメージできるスキル」、また「チームと共に協力しあってゲーム作りができるコミュニケーション能力」を重視しています。

ディレクターやプランナーのアイデアや、デザイナーが生み出した素材の実装を担当します。
そのほか、ゲーム開発を支援する仕組み作りや、関連する技術の研究も重要な仕事のひとつです。
求められる最高のクオリティーを、限られた条件の中で何としても実現することや、それぞれがゲームの面白さに責任を持つことを心がけています。

Artist Positions

Taking inspiration from design documents and discussions regarding game elements, create and propose visual designs.
Not restricted to only key visuals, concept artists work to create original designs for many different elements, including worldbuilding, character designs, gameplay elements, and more.

In addition to mobile elements like player characters, enemies, and animals, character designers also work to create various in-game 3D models such as weapons and other equipment.
More than simply bringing designs from 2D to 3D, character designers must understand and consider the character's nuances and background when creating a design, as well as how difficult the design will be to animate.

Beginning with animation designs for characters or events, animators really bring them to life.
Animation is in many ways linked directly to how good a game feels to play, so animators need to keep gameplay in mind as well as visuals.

Also known as the Effects team, in addition to natural elements like fire, water, and lightning, as well as dynamically-shifting elements like explosions and smoke, VFX artists also create symbolic visuals that help to make the game world easier to understand for players.
Visual effects can have a huge impact on the feel of gameplay and the game's sense of scale, contributing greatly to the overall quality of a game's presentation.

Using game design documents and concept art as a basis, environment designers build the world where the game will take place.
The work is wide-ranging, including a huge variety of models used in the environment as well as overall area layouts and lighting design, meaning environment designers must work closely with many other sections to create a world in which the player can become fully immersed.

UI designers design a game's UI (user interface) to display necessary information and game functionality in an intuitive way for the player, as it is the part of the game's design that the player interfaces with most directly.
Organizing the huge amount of information needed to see a game through from beginning to end, UI designers must work hard to create a UI that's comfortable and easy to use to provide the user with the best experience possible.

The Sound team designs and creates all types of sound used throughout a game. From the actual music, sound effects, and voices, to general design and implementation of the way sound is used, and recently even to controller vibration, sound designers engage in a wide range of tasks.
Each designer is able to focus on their strengths and specializations while working as a team to create a unified sound design.

A creative position in charge of designing scenarios, building worlds, and creating playable levels to create a something in which players can become immersed. Planners are the very first team members to get started on a new project, and they continue their tasks until the very end.
Important skills for a planner include the ability to visualize from early stages what the completed game will look like, as well as the ability to communicate and work together with teammates while creating games.

Programmers implement the ideas created by the director and planners, as well as assets produced by the designers.
Additionally, they create tools to support game development, and must be willing to actively research new skills and technologies.
They use the resources available to them to create the best experience possible.