2025年新卒採用 募集要項
2025 New Graduate Hiring - Application Guidelines
2025年新卒採用 募集要項
2025 New Graduate Hiring - Application Guidelines
キャラクターのアニメーションデザインから始めて、実際に動かし、そのキャラクター性や魅力を表現する役割を担っていただきます。
インゲーム中のキャラクターアニメーションだけではなく、本人の志望、適正によっては、シネマティック部分のアニメーションを担当していただく場合もあります。
・ゲームに登場するキャラクター等のアニメーション制作 ・ゲームソフトウエアの企画提案(全員共通) ・その他、ゲームを面白くする開発業務の全て!(全員共通)
・3DCGに関わらずアニメーションの制作経験 ・円滑な日本語でのコミュニケーション能力(母国語が日本語ではない場合、日本語能力試験N2レベル以上または同等の日本語でのコミュニケーション能力が望ましい)
・Mayaを使用した制作経験 ・MotionBuilderを使用した制作経験 ・PythonやMELスクリプトによるツール開発、リグの制作経験者 ・コンシューマゲーム開発経験 ・英語でのコミュニケーション能力
・制作時に生じる課題を発見し、他セクションと協力して解決することを積極的に行える方 ・ゲーム制作という流動的な開発業務を、柔軟性と忍耐力をもってポジティブに行える方 ・新しい技術やアイデアに対して常に興味、関心を持ち、それらを取り入れ活用する能力がある、またはそのための努力ができる方
アニメーターは、アニメーション制作を通じて、キャラクターの魅力や性格を表現していくお仕事ですが、アニメーションのアセットの制作業務だけに関わらず、積極的にゲーム制作に関わる事もできる現場です。
キャラクターの想いや考えを、動きを通して表現し、より魅力が際立つよう創造性を発揮できることに、やりがいがあります。
実際にキャラクターを動かし、どんなゲーム画面になるかを、ビジュアルで示すことができることも面白さのひとつです。
プランナーやプログラマーと共同で、そのキャラクターが自然に動くよう実装していくことになります。その創意工夫や裁量の幅の大きさが、ゲームにおけるアニメーション制作の醍醐味です。
Tango Gameworks (ゲーム開発スタジオ)
ゼニマックス・アジア株式会社
マイクロソフトコーポレーション/ゼニマックス・メディア・インク
IT・情報処理/情報処理・ソフトウエア/ゲームソフト開発・販売
東京都港区芝浦4-2-8住友不動産三田ツインビル東館6階
https://www.zenimax.com
※日本法人独自のHPはございません。
03ー3769ー0181
03ー3769ー0182
サトコ ソフィア マロイ
・ゼニマックス・メディア(ZeniMax Media Inc.)
1999年に設立された、米国に本社を置く、世界屈指のゲームディベロッパー&パブリッシャー企業グループです。日本を含め全世界13拠点でゲーム開発スタジオを展開、また、作品と世界中のユーザーを繋ぐパブリッシャーであるベセスダ・ソフトワークスは世代を超えて愛される数多くのゲームタイトルをリリースしています。
・ゼニマックス・アジア株式会社
米国の親会社ゼニマックス・メディア・インクの日本法人がゼニマックス・アジア(株)です。ゲーム開発スタジオ Tango Gameworks と、ゲーム・パブリッシング部門 Bethesda Softworks- Japan がその拠点を置いています。
・Tango Gameworks
『Hi-Fi RUSH』、『Ghostwire:Tokyo』、『サイコブレイク』シリーズ等を手掛ける、ゲームの企画・開発スタジオです。精鋭のクリエイター達が、自由闊達な開発環境でユニークなオリジナル作品を日本から世界に発信しています!
2008年1月
コリン マック
3000万円
非公表
105名(2024年3月1日)
本社所在地と同じ
Hi-Fi RUSH
https://bethesda.net/ja-JP/game/hifirush
Ghostwire:Tokyo
https://bethesda.net/ja/game/ghostwire-tokyo
サイコブレイク2
https://bethesda.net/ja/game/psycho-break
サイコブレイク
https://bethesda.net/ja/game/psycho-break
・大学院・大学・短大・高専・専門学校の卒業者 ・学科・学部不問 ・留学生歓迎
備考:2024年7月1日以降~2025年6月末までに入社可能な方を「Class of 2025」としていますので、秋卒業の方なども応募可能です
個人応募・学校紹介とも応募受付します。
下記のフォームからご応募ください。
フォームURL:https://forms.office.com/r/8BFqJYPx4R
①書類選考
②面接(2~3回予定)
・状況によって、カジュアル面談など実施の場合あります
・プログラマーは基礎テスト実施の場合もあります
・追加のポートフォリオ課題を依頼する場合あります
全セクション共通(フォーマットは自由)
①履歴書
② 志望動機(志望職種を記載のこと)
③ 作品(企画書、ポートフォリオ、動画等) 等のアウトプット ■アニメーター→動画必須
随時受付中。応募締め切り日を設定しておりませんので、自主的・積極的に、準備ができ次第書類一式をお送りください。
必要書類提出による応募があり次第、随時審査を致します。
ご応募頂いた方には、全員、合否結果の通知を致します。 ・応募書類・作品については返却いたしておりません。 ・作品に関するフィードバック等は業務の都合上難しいので、予めご了承ください。
完全年俸制 364万円(2023年卒組実績) ・年俸には月45時間分の固定残業代が含まれます。 ・月45時間を超えて残業した場合には超過残業手当を支給します ・年俸で提示しますが、12分の1ずつ月額給与として支給します。 ・基本給及び業務手当(固定残業代分の名称)に分かれます。
【計算例】
月額 :303,334(基本給 225,630円/業務手当 77,704円)
・年俸額は 3,640,000円と記載をしておりますが、303,334円 ×12か月分の支払となり、端数は会社負担です。(新卒2023年4月実績)
・試用期間 6カ月
・試用期間中の労働条件:本採用と労働条件に変更なし
正社員枠ですが、下記ご理解の程よろしくお願い致します。 ・入社時/試用期間相当中は有期雇用契約書を締結します。 ・6カ月経過後、契約延長もしくは正社員登用を致します
通勤交通費(月上限5万円迄)
会社の業績により
年一回給与見直し
日本のカレンダー通り
始業時間10:00~終業時間19:00
フレックスタイム制度(コアタイム11:00-16:00)
土曜・日曜・祝日及び年末年始休暇:12月29日~1月3日
・年間休日120日以上
・年次有給休暇 初年度4月入社:10日 ・パーソナル休暇:最大年5日(入社月により按分あり) ・ウエルネス休暇:最大年5日(入社月により按分あり) ・各種特別休暇(結婚、忌引等)
(グループ内共通)
従業員紹介制度、永年勤続表彰、ゲーム・ライブラリー(ベセスダやXBOX関係のゲーム社員用)
(日本国内)
社会保険一式(健康保険、厚生年金、雇用保険、労災保険)、確定拠出年金、レジャーなど割引サービス、従業員支援プログラム(カウンセリング等)、各種社内イベント
「現場でゲームを作りながら学ぶ!」がモットーです。
必要な専門的な知識(書籍等)、業界のカンファレンス等への参加・セミナー受講は必要に応じてサポートします。
服装自由
以上
2024年3月1日現在
An animator starts from initial animation design, then brings a character to life by making it move in an individual and appealing way.
Animators work not just on in-game character animations, but also on cinematic animations depending on an individual's preferences and skillset.
・Create animations for characters and other moving things in-game ・Create and submit ideas for games (everyone can do this) ・Do everything you can to make our games fun and interesting! (everyone can do this)
・Any experience creating animations (not restricted to 3DCG) ・Fluent Japanese communication skills (if not a native speaker of Japanese, at least JLPT N2 or equivalent communication ability preferred)
・Experience creating with Maya ・Experience creating with MotionBuilder ・Experience creating rigs and developing tools with Python, MEL scripts, etc. ・Console game development experience ・English communication skills
・Someone who can identify problems during asset creation, then proactively work with other sections to resolve them ・Someone who can approach the ever-changing dynamics of game development with flexibility, endurance, and a positive outlook ・Someone with interest in and a passion for the newest techniques and ideas being used in the industry, and the ability or willingness to try to implement these developments into their own work
An animator works through creating animations to bring out characters' appeal and personalities, but beyond animation asset creation, they are able to get actively involved in the game design process.
The ability to convey a character's personality and way of thinking via their movements to really make them shine is a very rewarding way to express one's creativity.
One of the interesting things about the job is to see how a character's movements affect the feeling of the game, and to express these feelings visually.
Animators need to work together with planners and programmers to make sure characters as implemented move naturally and as expected. The creativity and dynamic nature of the job make animation creation an interesting and fulfilling job.
Tango Gameworks (Game Development Studio)
ZeniMax Asia K.K.
Microsoft Corporation / ZeniMax Media Inc.
IT / Information Processing / Software / Game Development and Sales
Tokyo-to Minato-ku Shibaura 4-2-8 Sumitomo Fudosan Mita Twin Bldg. 6F
https://www.zenimax.com
*The Japanese arm does not have a separate homepage.
03-3769-0181
03-3769-0182
Satoko Sophia Malloy
・ZeniMax Media Inc.
Founded in 1999 with its headquarters in the US, the ZeniMax group is a world leader in game development and publishing. It boasts development studios in 13 countries around the world, including Japan, and also includes Bethesda Softworks, a publisher who has released many games beloved by multiple generations of gamers.
・ZeniMax Asia K.K.
The Japanese arm of American parent company ZeniMax Media Inc., ZeniMax Asia K.K. encapsulates game developer Tango Gameworks as well as the publisher Bethesda Softworks - Japan.
・Tango Gameworks
A game design and development studio with works including Hi-Fi RUSH, Ghostwire: Tokyo, and the The Evil Within series. An elite team of creators working in a freeform environment who deliver unique original titles from Japan to the whole world!
January, 2008
Colin Mack
30,000,000 JPY
Undisclosed
105 (As of March 1, 2024)
Same as Company Address
Hi-Fi RUSH
https://bethesda.net/en-US/game/hifirush
Ghostwire:Tokyo
https://bethesda.net/en/game/ghostwire-tokyo
The Evil Within 2
https://bethesda.net/en/game/the-evil-within
The Evil Within
https://bethesda.net/en/game/the-evil-within
・Degree from a graduate program, undergraduate program, two-year college, technical school, or vocational school required ・Any major is welcome to apply ・Study-abroad students are welcome to apply
Note: Students graduating between July 1, 2024 and June 30, 2025 are considered "Class of 2025," so those graduating in the autumn are welcome to apply.
Direct personal applications as well as introductions from a school are accepted.
Please fill out the following form:
Form URL https://forms.office.com/r/8BFqJYPx4R
① Screening of application materials
② Interviews (generally 2-3 times)
・Depending on circumstances, these can take the form of casual conversations
・Programmers might need to undergo a basic skills test
・We might request additional portfolio samples
The same documents are required for all sections (open format)
① Resume
② CV (explain which section you're applying to and why)
③ Sample of your work (design document, portfolio, video, etc.) ■A sample video is required for animators.
Applications are always open. There are no particular deadlines, so take the time you need to prepare materials to introduce yourself properly, then send everything to us.
Screening and interviews do not have a fixed schedule, and are done whenever an applicant submits their application materials.
We send notification of application results, whether positive or negative, to all applicants. ・We are unable to return application materials to the applicant. ・For professional reasons we are unable to provide feedback regarding samples of applicants' work. We apologize for any inconvenience this may cause.
Yearly salary of 3,640,000 JPY (based on 2023 graduate hiring)
・Salary includes 45 hours of overtime per month.
・Overtime allowance is paid for any overtime in a month in excess of 45 hours.
・Yearly salary is paid in 12 monthly installments of 1/12 each.
・Salary is divided into base pay and service allowance (comprising the included 45 hours overtime pay).
[Example Calculation]
・Monthly pay: 303,334 (Base pay 225,630 + service allowance 77,704 JPY)
・Yearly salary is counted as 3,640,000 JPY but is calculated as 303,334 x 12 months with small differences due to rounding being paid out in the employee's favor (based on 2023 graduate hiring)
・Probationary period of 6 months
・Probationary period work requirements: Same as regular employee requirements
Regular employee, with the following caveats: ・At the time of hiring, and during the probationary period, employees sign a fixed-term employment contract. ・After 6 months, the contract is either renewed or the employee is promoted to regular employee.
Transportation allowance (up to 50,000 JPY per month)
Depending on company performance
Employee performance and compensation are reconsidered on a yearly basis.
Based on the Japanese calendar
Operating hours: 10:00-19:00
Flex time (core time 11:00-16:00)
Saturdays, Sundays, Japanese national holidays, as well as the New Year holiday (December 29-January 3)
・No fewer than 120 days off per year
・Yearly paid vacation days for the first year if starting in April: 10 days ・Personal days: up to 5 days (reduced proportionally for the first year depending on start date) ・Wellness days: up to 5 days (reduced proportionally for the first year depending on start date) ・Various special vacation types (marriage, mourning, etc.)
(Common to all group companies)
Compensation for inviting new employees, length-of-service awards, game library (for Bethesda/Xbox game studio employees)
(Japan-specific benefits)
Shakai Hoken (health insurance, retirement, unemployment insurance, worker's compensation insurance), Japanese 401k, discounts for various leisure and other services, employee support programs (counseling, etc.), various intra-company events
Our motto is "learn on the job while making games!"
We support employees as necessary with the required materials (books, etc.) as well as by sending them to seminars and other avenues of continuing education.
Casual dress code
End of Application Guidelines
As of March 1, 2024